29.05.2014 10:30

Kurz přežití 1.B - 26.-28.5.

V pondělí ráno jsme se všichni sešli v Jihlavě na vlakovém nádraží. Cesta do Kostelce trvala jen 15 minut, takže jsme měli na všechno dost času. Z nádraží na chatu Čeřínek to bylo 5 km a do kopce. Naštěstí nám majitel chaty věci odvezl a my mohli pokračovat s lehkostí. Jakmile jsme došli k chatě, šli jsme se ubytovat. Pokoje byly pěkné, ale u některých nešlo otevřít okno nebo zavřít dveře. Po ubytování na nás čekal oběd. Stravování se nám ale vůbec nelíbilo. Snídaně formou švédského stolu byly poněkud chabé. To ale nejen snídaně, ale i obědy většině nechutnaly, jako například rajská. Nejvíc nás ale štvalo počasí. K večeru začalo pršet a museli jsme začít sušit naše oblečení a obuv.

Instruktoři nás rychle naučili, jak se pracuje s mapou a buzolou a hned druhý den nás čekal velký okružní pochod. Myslím, že na tu chvíli nikdo nezapomene. Chodili jsme v okruhu tak 2 km od chatky, jen po skupinkách, s mapou, buzolou a měli jsme se dostat na určitá stanoviště. Dokonce se i někteří ztratili. Ten kdo prošel všechna stanoviště jako první, byl odměněn sladkostmi a dobrým pocitem. Po namáhavém dopoledni jsme měli trochu volného času. Někteří ho využili ke spánku a někteří hráli zapikanou.

Odpoledne na nás čekal další výcvik a potom přesun na určené místo ke spánku v přírodě. Bylo nám řečeno, že místo určení je 2 km daleko od chaty. Nikomu z nás se nechtělo jít takovou dálku, ale museli jsme. Jakmile jsme dorazili na místo, došlo nám, že jsme asi tak 300 metrů od chaty, jen jsme to vzali okolo. Každá skupinka si našla místo na spaní a začaly se stavět stany, nebo plachty nad hlavou. Kolem půlnoci jsme měli noční výcvik. V noci bylo trochu chladno, ale i tak se všichni vyspali.

Ráno jsme se vzbudili, sbalili si stany a spacáky a vyrazili zpět do chatky. Všichni už se těšili domů, ale ještě nás čekal další výcvik, oběd a cesta do Kostelce. Tentokrát cesta utekla rychle. Za 30 minut přijel vlak a my do něj nastoupili a těšili se, až znovu spatříme domov. Všechno má dobré i špatné stránky, ale i tak na tenhle kurz nezapomeneme.

Děkujeme panu učiteli Nagymu za to, jak se o nás celé tři dny staral a naučil nás, že ve skupině jde všechno líp a měl s námi trpělivost. Taky moc děkujeme naší třídní učitelce Skuciusové, nejen za fotky co nafotila, ale i za její odvahu to s námi všechno zvládnout.

Fotodokumentaci z akce naleznete ZDE

Info o kurz ZDE.

Tisknout

Jihlava

TRIVIS, a.s.

Střední škola veřejnoprávní a Vyšší odborná škola bezpečnosti silniční dopravy Jihlava, s.r.o.