30.05.2016 15:42

Vodácký kurz 3.B 17.-19.5.2016

Náš vodácký kurz začal v úterý 17. května. Ráno v 7 hodin byl sraz na Hlavním vlakovém nádraží v Jihlavě, na které nás dorazilo jen 8 studentů, další 4 spolužáci nastoupili po cestě na jiných zastávkách. Ano, přátelé na tomto vodáckém kurzu nás bylo jen 12 studentů.

Cesta vlakem do Českých Budějovic trvala přibližně 2 a půl hodiny, někteří cestu využili na spánek, jiné přemohl hlad.

Jakmile jsme dorazili do Budějovic, šli jsme k autobusu, který nás odvezl do kempu. V autobusu jsme se s Panem Šimáčkem domluvili, jak bude náš 1. den vypadat. Naše první činnost v kempu byla „rozbití tábora“. Postavili jsme si stany hned vedle ohniště, které nám bylo k dispozici. Jelikož náš „tábor“ činil jen 4 stany, práce byla za chvíli hotova. Rychle jsme se převlékli do sportovního, vzali teplé náhradní oblečení a šli jsme si přebrat pádla, záchranné vesty, barely a samozřejmě kánoe. Rozdělili jsme se do dvojic, naložili kánoe na přívěsný vozík za autobus a vyrazili na místo, ze kterého jsme započali naši první plavbu.

Zpočátku to někomu nešlo, ale po delší době jsme byli všichni ve svém živlu. Počasí nám první den nepřálo, ale naštěstí pro nás, se k dešti neschylovalo, bylo jen šedo a pod mrakem.

Bohužel se nám nevyhnuly zranění. Když se jedna kánoe převrátila, spolužačka si do krve odřela stehno. To, ale nebylo jediné zranění. Paní Neprašová si zranila ruku, takže musela druhý den do nemocnice na pohotovost.

Druhý den ráno bylo krásně, už hned brzy svítilo slunce. Čekala na nás královská snídaně, formou švédských stolů. Vše bylo čerstvé a výběr byl obrovský. Jelikož jsme chodili na snídaně jako první, mohl si každý brát, co hrdlo ráčí. Vydatně jsme se nasnídali a pak hurá do vln. Vyrazili jsme hned z kempu a ujeli jsme za tento den 25 kilometrů. Cestou nás čekalo 10 jezů, které jsme museli překonat, sice se strachem, ale statečně. Celý den bylo krásné slunečné počasí, které neustalo ani k večeru. Po cestě jsme zpívali různé písničky, povídali si vtipy a užívali si přírodu a legraci.

Poslední jez nebyl složitý, ale paní Neprašová připravila výzvu, tento jez sjet pozadu. Jako jediní jeli Lucka s Hynkem, bohužel je čekala mokrá odměna, ale vysloužili si potlesk za statečnost. Večer jsme po vydatné večeři seděli u ohně a povídali si, nebo sušili oblečení.

Třetí den už pro nás byl hračka, jelikož jsme jeli stejnou trasu jako minule. Byli jsme tak znalí jezů, které na nás čekali, i nástrah skrytých pod hladinou. Šlo nám to dokonce tak dobře, že nám Pan Mikeš i Pan Šimáček nestačili. Po posledním jezu jsme se měli vylodit u cedule s nápisem Qýčepu. Protože jsme měli slušný náskok před učiteli, poslušně jsme poslechli, u cedule jsme zastavili a vytahali kánoe na břeh. Poté jsme byli pasování na Vodáky, plácnuti pádlem po zadku a podání ruky učitelem. Po příjezdu do kempu jsme vrátili všechny půjčené věci, šli si sbalit věci a poté nás čekala poslední cesta, cesta domů.

Kurz byl neskutečným zážitkem a všichni ho budoucím třeťákům doporučujeme!

Kompletní fotogalerii z výcviku lze zhlédnout ZDE

Tisknout

Jihlava

TRIVIS, a.s.

Střední škola veřejnoprávní a Vyšší odborná škola bezpečnosti silniční dopravy Jihlava, s.r.o.