17.06.2014 08:29

Zátěžový kurz - voda 10. - 12.6. - 3.B

Odjížděli jsme v úterý z vlakového nádraží v Jihlavě. Už ve vlaku byla znát naše veliká natěšenost. Pár lidí, ještě nastupovalo po cestě, a tak ta největší radost byla, když přistoupil Adam s kytarou a my mohli hrát a zpívat největší české pecky. No a po pár hodinách jsme konečně dorazili do Českých Budějovic. Přivítal nás řidič autobusu z campu Viking, naložili se kufry a mohli jsme jet do zmiňovaného campu.

Konečně vidíme camp. Všichni učitelé nás ještě upozornili na čas, proto všechny přípravy probíhaly ve spěchu, abychom stihli to hlavní, vodu. Půjčili nám veškerou výbavu, naložili jsme kánoe a my už mohli vyrazit do Vyššího Brodu, kde jsme všechny lodě museli zase vytahat k řece, trošku tíha, ale zase dobrá posilovna. Odstartovaní vody, bylo v podobě ohlušujícího výbuchu na blízké pile. Naše první seznámení s vodou, bylo na klidné vodě pod nádrží Lipno2. Tam jsme se naučili aspoň trošku lodě ovládat, no a nezbylo nic jiného než konečně vyrazit sjíždět Vltavu.

Po necelém kilometru přichází první jez. Všichni jsme zastavili a šli se podívat, co nás to čeká. Všechny uklidnilo, když nás paní učitelka Neprašová a pan učitel Šimáček krásně poučili a taky ten jez pro nás ukázkově sjeli. Pro nás už to byl malinko oříšek, ale nakonec to všichni sjeli. Po cestě jsme pak zastavili u Veverek na lehké občerstvení a potom se zase jelo dál. První den byl skoro v trapu a my se museli naučit stabilitě a záchraně. Na klidné řece před jezem v Rožmberku, jsme se naučili stabilitě, ale bez pádu to nešlo. No a na tom jezu jsme se naučili záchraně, ale bez odřeného zadku to zase nešlo. Nicméně první den byl nádherný a po cestě s Viking řidičem, jsme se těšili na ten druhý. Večer byla dobrá večeře dle výběru z hotovek a my po ní mohli jít klidně spát.

Ráno bylo opět na spěch, ale ta snídaně byla výborná. Takového jídla jsem snad nikdy neviděl. Nabaštili jsme se a vyrazili z campu jako zkušení vodáci. Šlo nám to mnohem lépe jak včera. Zastavovalo se mnohokrát u jezů, snad nejděsivější zastávka byla u papouščí skály. Nemyslím ten jez, ale ty ceny. Nebyl totiž problém sehnat balenou vodu z TESCA za 75 Kč. Čím blíž k Českému Krumlovu, tím to bylo dražší. Zastavovali jsme tam na oběd, a kdo netušil o jejich vysokých cenách, byl nepříjemně překvapen. Ale za ty krásné památky to stálo. Pomalu jsme vyjeli k Českým Budějovicím, no ale pak se muselo zabrat, to když jsme slyšeli bouřku v zádech. Všechno jsme zvládli a s odřenou nohou Adama Šimáka jsme odjeli zpět do campu. Paní učitelka Neprašová si půjčila auto a vydala se s Adamem vyhledat lékaře. V nemocnici mu ránu vyčistili a ošetřili. A náš kamarád se nám zase vrátil s dobrou náladou. Dali jsme si večeři a sprchu, chvíli se hrálo a zpívalo a pak se šlo spát.

Nádherné probuzení, už jsme se těšili na snídani a taky na poslední sjezd řeky. Poslední cesta byla akorát do Krumlova a my ji všichni zvládli na jedničku. Nálada trochu povadla, jelikož byla trošku zima. Každopádně jsme všichni prošli pasováním na vodáka, naložili jsme lodě a vybavení a jelo se do campu. Tam jsme zase vše bez problémů vrátili a začali jsme se chystat na cestu domů. Do hodiny bylo sbaleno a už nás čekal akorát poslední oběd v campu podle našeho gusta a společná fotka. Nicméně utekla ta naše voda, a tak jsme za chvíli seděli ve vlaku na cestě domů. Všichni byli spokojení, že nám vyšlo počasí. I když podle pana Šimáčka je počasí na vodě vždycky skvělé, jen nálada je špatná. A my doufáme, že se setkáme příští rok u maturit, a že to neuteče stejně jako voda.

Marek Veleba 3.B

Kompletní fotodokumentace je ke zhlédnutí ZDE

Tisknout

Jihlava

TRIVIS, a.s.

Střední škola veřejnoprávní a Vyšší odborná škola bezpečnosti silniční dopravy Jihlava, s.r.o.