Zátěžový kurz - VODA 2012 3.A

Zátěžový kurz - VODA 3.A

Vodácký kurz

Ve dnech 15. – 18. května se třída 3.A zúčastnila zátěžového vodáckého kurzu. Náplní celého výcviku bylo dopravit se na místo, tři dny sjíždět Vltavu a bez těžkých újem na zdraví se vrátit zpět. Studenti se po náročné cestě ve vlaku ubytovali v kempu Viking, poblíž Českého Krumlova. Jako každý rok se chlapci v tradičním čtyřmístném stanu potýkali s drobnými problémy, ale i tak zvládli stan postavit v rekordním čase. Následně každý nafasoval pádlo, vestu, do dvojic barel a loď. Než studenti vyrazili na řeku, byli řádně proškoleni a poučeni.

První den se při „velkém štěstí“ udělali naprosto všichni. A někdo to zvládl hned 8x. V ne moc příznivém počasí (cca 15°C, zataženo, voda-12°C) to byl opravu zážitek. Kdo se nevykoupal na jezu, vykoupal se při záchraně lodí a ostatních kamarádů. Učitelé nás nechtěli připravit o záchranu tonoucího, kde na jedné straně stál záchranář a na straně druhé skoro nahý tounoucí, který musel sjet jez po zadku a za odměnu dostal vestu, která mu pomohla při cestě na břeh.

Večery jsme trávili po svém. Díky skvělému kolektivu jsme se rozhodli rozdělat oheň, což je mimochodem další velice důležitá věc pro přežití v přírodě. Přizpůsobili jsme si posezení ze zdejších klád, které nám sloužili jako lavice. Normálně bychom přemlouvali učitele, aby nám prodloužili večerku, ale toho jsme je byli nuceni ušetřit po té, co nás překvapily přívalové deště. Odebrali jsme se do svých navlhlých lóží, abychom nabrali sílu na další den.

Druhý den ráno na nás čekala snídaně formou švédských stolů, kterou si nikdo z nás nemohl vynachválit. Následoval opět výcvik. První trasa, která vedla z Vyššího Brodu, se zdála být náročná, ovšem z Krumlovských jezů jsme měli vážně strach. Navzdory všem nedostatkům z prvního dne jsme Krumlov zvládli skvěle. Stále panovala výborná nálada a to i při cestě zpět. Zpívali jsme vodácké písně s předzpěvem p. Šimáčka, který projevil obrovský pěvecký talent. Dokonce i řidič byl nadšený, i když to následné ždímání sedaček není příliš záviděníhodné.

Kvůli klimatickým podmínkám, ale zároveň pro stmelení kolektivu jsme si pronajali Týpý stan, kde jsme se všichni mohli v klidu a v suchu vyspat. Probuzení posledního dne bylo plné zklamání. Již od rána pršelo. Naštěstí nám zbylo ještě nějaké suché oblečení, a tak jsme mohli vyrazit na závěrečný sjezd. Následovalo tolik vytoužené pasování na vodáky a s dobrým pocitem jsme odjížděli.

Dnes nelitujeme ani toho počasí.  Samozřejmě, že mohlo být lépe, ale to by nebyl ten adrenalin a strach, že se uděláme, takový, jaký byl.

Fotka 14

Tisknout

Jihlava

TRIVIS, a.s.

Střední škola veřejnoprávní a Vyšší odborná škola bezpečnosti silniční dopravy Jihlava, s.r.o.